آزمایش جدید تاکسی پرنده لیلیوم با موتور جت

دی 3, 1398

یک شرکت نوپای آلمانی از تولید نمونه اولیه تاکسی پرنده برقی خود خبر داده که مجهز به موتور جت است. این محصول یک پرواز آزمایشی کوتاه را نیز با موفقیت انجام داده است.

لیلیوم از سال ۲۰۱۶ سرمایه گذاری‌هایی را در این زمینه آغاز کرده و از حمایت مالی سازمان فضایی اروپا نیز برخوردار است. پیش از این شرکت یادشده آزمایشی را در ماه اکتبر انجام داده بود و تاکسی هوایی خود را با قابلیت پرواز عمودی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به حرکت درآورده بود.

تاکسی جدید آزمایش شده هم به صورت عمودی به پرواز در می‌آید و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. سپس تا ارتفاع ۹۱ متری اوج می‌گیرد و با چرخش‌های متعدد و تغییر مسیر حرکت سرانجام در محل از قبل تعیین شده فرود می‌آید.

در جریان آزمایش جدید، این تاکسی برقی از قدرت مانور خوبی برخوردار بوده و نشان داد که می‌تواند در صورت شکل گیری مشکل پیش بینی شده برای تغییر مسیر یا مانور مناسب اقدام کند.

لیلیوم وعده داده که مدل نهایی این تاکسی هوایی برقی بتواند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این شرکت برای عرضه تجاری این تاکسی در دو یا سه نقطه از جهان تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده است.

جدیدترین نوشته‌ها