احداث پارک ترافیکی در شهر کوهدشت

پارک ترافیکی
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳

پارک ترافیکی با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع در ضلع شمالی پارک شهید بهشتی احداث و ایجاد شده است. این پارک ترافیکی در نوع خود در استان لرستان بی نظیر و در سطح کشور منحصر بفرد است.

که با هدف آموزش مباحث ترافیکی به دانش آموزان در کلیه سطوح از ابتدایی تا متوسطه طراحی گردیده است. در طی فرایند طراحی و تکمیل از مشورت های رئیس محترم پلیس راهور و کمیته ترافیک و مشاورین استفاده شده است .

استفاده از المان های مختلف ترافیکی و مبلمان پارکی زیبا و فانتزی مثل طراحی میادین و بلوارها، خط کشی معابر و نصب پل زیبای عابر پیاده همگی محیطی جذاب را مهیا نموده تا آموزش را به نونهالان و نوجوانان انتقال دهد .

ایستگاه آموزش شامل نصب و قراردادن کلیه علائم ترافیکی برای آموزش به مراجعین و دانش آموزان می باشد .

رئیس محترم پلیس راهور تأکید دارند از پتانسیل این پارک برای اخذ آزمون رانندگی از افراد بی سواد استفاده خواهد شد. سایت های دوچرخه سواری و سه چرخه سواری برای کودکان در یک حلقه بسته تعریف و تعبیه گردیده است .

آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان مؤثرترین و مطمئن ترین راه آموزش است زیرا متضمن درک و اجرای درست کاربران آینده راه از قوانین و مقررات ترافیکی است که در این میان پارک آموزش ترافیک بستری برای اجرایی شدن این هدف مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهری قرار گرفته است .

یکی دیگر از دلایل اهمیت آموزش فرهنگ ترافیکی عدم توجه آنها به مخاطرات تردد در شهر و معابر است. هدف از ایجاد این پارک این است که کودک از سن کم با مفاهیم اولیه ترافیکی آشنا شود .

بازدید : ۷۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *